Polityka

Polityczny marketing

Inne strony warte obejrzenia:

Polityczny marketingAby zdobyć władzę, poszczególne partie czy też pojedynczy politycy muszą zaskarbić sobie zaufanie potencjalnych wyborców. W tym celu stosuje się różne chwyty popularnego marketingu politycznego. Zgodnie z nazwą marketing polityczny wykorzystuje wiele technik, które przydają się handlowcom chcącym skutecznie sprzedać swój produkt. Marketing polityczny dotyczy umownej sfery zwanej rynku politycznym, na której dochodzi do transakcji o charakterze politycznym. Rzecz sprowadza się do tego, że partie polityczne lub politycy proponują swym klientom – wyborcom pewien produkt polityczny. Aby znaleźć na niego „nabywców”, czyli osoby, które zdecydują się poprzeć dany program, należy te właśnie osoby odpowiednio zachęcić, by oddały swój głos właśnie na tę, a nie inną partię. Marketing polityczny w swoim działaniu bazuje na komunikacji społecznej, na przekazie pewnych treści do społeczeństwa w sposób możliwie zachęcający. Bardzo istotną częścią marketingu politycznego jest reklama polityczna, która opiera się między innymi na wykreowaniu możliwie najlepszego wizerunku danego kandydata w mediach. Warto podkreślić, że zastosowanie odpowiednio dobranych strategii politycznych powinno doprowadzić także do tego, że dany kandydat zajmie odpowiednio wysokie miejsce w sondażu przedwyborczym, co jest naturalnie także pewną podpowiedzią dla wyborców jeszcze niezdecydowanych. Marketing polityczny stosowany jest w stopniu defensywnym i ofensywnym. Kiedy mówimy o marketingu politycznym defensywnym, to zwykle mamy na myśli wszystkie działania zmierzające do utrzymania przez dana partie wszystkich dotychczas pozyskanych wyborców. Natomiast aktywne pozyskiwanie nowych wyborców określamy mianem marketingu politycznego ofensywnego. Istotnym elementem marketingu politycznego jest oczywiście tak zwana sprzedaż programu politycznego, chodzi tu o dotarcie do wyborców, a nie o sprzedaż w sensie dosłownym tego słowa. W tym celu należy najpierw dopracować program polityczny w najmniejszych nawet szczegółach, czuwa nad tym oczywiście sztab specjalistów. Następnie program należy opublikować, zadbać o odpowiednią ilość ulotek dla wyborców i plakatów. Później należy już tylko przekonać wyborców do osoby „sprzedawanego” polityka, a więc zadbać o jego wizerunek, ukazać jego życiorys i działalność z możliwie pozytywnej strony, unikając informowania o niektórych sprawach.


Warto również przeczytać:

Prawa człowieka w Egipcie
W Egipcie, tak jak i w każdym kraju na świecie obywatele mają zagwarantowane prawa człowieka. Ale niestety jest to tylko czysto teoretyczne chronienie ich godności oraz p...

Afery polityczne
Afery polityczne są jedną z najgorszych rzeczy, jakie istnieją w polityce, szczególnie można je zauważyć w polityce polskiej, gdzie afery jest za aferą, często są one bar...

Mity Polityczne
Mit polityczny jest sposobem na tworzenie nowych idei, które bazują na fałszywym i złudnym myśleniu. Sam mit polityczny można nawet porównać do zwykłych mitów, ponieważ b...

Jimmy Carter
Jimmy Carter naprawdę nazywał się James Earl Carter Junior, był trzydziestym dziewiątym prezydentem Stanów Zjednoczonych Ameryki. Urodził się on w dniu pierwszego paździe...

Powstanie Chmielnickiego – 1648 rok
W latach międzywojennych wśród autorów polskich podręczników szkolnych panowało przekonanie, że powstanie z 1648 roku, stanowiąc tragiczny epizod wielowiekowej wspólnej e...

Copyright © 2007, Warto również odwiedzić: